Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021

Συνταγές: Gingerbread Σπιτάκια για τις γιορτές (και όχι μόνο)!!


Gingerbread Σπιτάκια για τις γιορτές (και όχι μόνο)


Γειά σας είμαι η Αναστασία και το χόμπι μου είναι τα σπιτάκια gingerbread, δηλαδή τρισδιάστατες κατασκευές από μπισκότο, για τα Χριστούγεννα αλλά και για άλλες αφορμές (εχω φτιάξει για
βαφτίσια, αρραβώνα, γάμο, γενέθλια κλπ). Τα φτιάχνω from scratch και είναι πεντανόστιμα και αντέχουν εβδομάδες χωρίς να πάθουν τίποτα.
  1

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Υλικά
Μισό κιλό αλεύρι
250 γρ Καστανή Ζάχαρη
250 γρ βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου (όχι βιταμ)
7 κουταλιές της σούπας λευκή ζάχαρη
2 κουταλιές της σούπας γάλα
Ένα αυγο
Κανέλα/γαρούφαλλο/κάρδαμο/βανίλια/εσανς πορτοκάλι/ ότι θέλετε από μυρωδικά
Πατρόν για σπιτάκι στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλά αλλά εγώ προτιμώ αυτό
Χτυπάμε το βούτυρο και τις ζάχαρες, προσθέτουμε το γαλα, το αυγο και τα μυρωδικά και λιγο λιγο το αλευρι (από ένα σημειο και μετα εγώ ζυμώνω με τα χέρια) μεχρι να γινει μια λεια και μαλακη ζυμη. Τυλιγουμε με μεμβρανη και την αφηνουμε να ξεκουραστει μιση ωρα στο ψυγειο.
Κόβουμε τα κομματια από το πατρον. Αν τα κοψετε από φυλλα σκληρης ζελατινας (π.χ. από παλιά ντοσιέ) τα πλενετε και τα ξαναχρησιμοποιειτε, εγω χρησιμοποιω χαρτόνι και αντεχουν για 10-15 σπιτακια.
Προθερμαινουμε το φούρνο στους 180 (όχι με αερα) πάνω κάτω
Απλωνουμε ένα χαρτι ψησιματος και ανοιγουμε τη ζυμη σε παχος μισο εκατοστο, κόβουμε τα κομματια από το πατρον ΧΩΡΙΣ να σηκωσουμε τη ζυμη. Αναλογα το σπιτακι εγω κοβω παραθυρακια, πόρτες, φεγγιτες κλπ. Με το δικο μου ταψι, κάθε σπιτακι θελει 3 ταψια, ένα για τη στεγη, ένα για τα μπροστινα, ένα για τους τοιχους. Με την ζυμη που περισσεύει συνηθως κόβω ανθρωπακια, ελατακια και φραχτες για διακόσμηση.
Μεταφερουμε το χαρτι στο ταψι και το ταψι στο φουρνο. Εδώ σορρυ κοριτσια, αλλα εγω το κανω με το ματι: όταν τα μπισκοτα είναι χρυσαφένια και ωραια τα βγαζω (περίπου 20 λεπτα). Δεκα λεπτα στο ταψι και μετα για λιγο σε σχαρα να στεγνωσουν καλα (γινοται σκληρα και τραγανα)

Συναρμολόγηση/διακόσμηση

Η λιωμένη καραμέλα που προτείνουν τα περισσότερα sites δεν μου αρέσει, ειδικά αν υπάρχουν γύρω μωρα. Αν στάξει, κάνει κρουστα από πάνω και συνεχίζει να καίει από μέσα. Επίσης δεν μπορείς να διορθώσεις κάποιο λάθος, γιατί σκληραίνει αμέσως.
Εγώ φτιάχνω γλασο μαρέγκας, μια δοση φτάνει για ένα σπιτάκι και τη διακόσμηση
500γρ αχνη
2 ασπράδια αυγών
Ένα κουταλάκι του γλυκού χυμός λεμόνι
Χτυπάμε τα ασπράδια μαρέγκα στο μίξερ με το λεμόνι και προσθέτουμε τη ζάχαρη συνεχίζοντας το χτύπημα μέχρι να κάνει «μύτες».
Χρησιμοποιηστε ένα μεγαλο δίσκο ή χοντρο χαρτόνι, ή λεπτο κόντρα πλακέ που πουλάνε στα βιβλιοπωλεία για να παίζουν με πλαστελίνες επάνω τα μικρά.
Αν δεν έχετε κορνε πάρτε μια σακούλα από αυτές που είναι για να βάζεις τρόφιμα στην κατάψυξη, γεμίστε με το γλασσο και ανοίξτε μια τρυπούλα στην γωνία.
Ξεκινάμε την συναρμολόγηση, βάζουμε γλασο στο μπροστινό μέρος και κολλάμε τους τοίχους. Aν φοβάστε μπορείτε να στηρίξετε με κούπες τους τοίχους. Επίσης να ενισχύσετε περιμετρικά το σπιτάκι με γλάσσο στη βάση για να μην μετακινείται
Βάζουμε γλασο στους τοίχους και κολλάμε το πίσω μέρος. Η σκεπή είναι το πιο δύσκολο, εγώ βάζω αρκετο γλασο στο σπιτάκι και ακουμπάω τα κομμάτια στηρίζοντας με κουπες παλι.
Και τώρα διακόσμηση, πάρτε το γλασσο και ζαχαρωτά και δώστε του να καταλάβει. Μπορειτε να χρησιμοποιησετε τα πάντα, καραμελες smarties, malteasers, κουφετα, ζελεδακια απ όλα
Tips:
Λίγο πριν την ολοκλήρωση του ψησίματος μπορείτε να ρίξετε σπασμένες καραμέλες O-mammy στα παράθυρα για να φτιάξετε τζάμια (Γινονται φανταστικα και χρωματιστα)
Αν και για Χριστούγεννα προτιμάω το λευκό γλάσσο, μπορείτε να το χρωματίσετε με χρωμα ζαχαροπλαστικής.
Χωνάκια από παγωτό καλυμμένα με γλάσσο και τρουφάκια γίνονται τέλεια δεντράκια.
Το λεμόνι στη μαρέγκα είναι για αποστείρωση, αλλά καλό είναι να φάτε το σπιτάκι τουλάχιστον 48 ώρες μετά.
Αν δεν θέλετε να το φατε, σκεπάστε το με σελοφαν και χαρείτε το για οσο θέλετε.
Η ίδια ζύμη (την λατρεύω), φτιάχνει 30-40 μπισκότα που κρατάνε το σχήμα τους στο ψήσιμο.
Για πιο «χιονισμένο» look, κοσκινίστε άχνη ζάχαρη από επάνω στο τέλος.
Και μερικές δικές μου δημιουργίες:
για βάπτιση
καλοκαιρινό
για γάμο
για χριστουγεννιάτικο αρραβώνα

από το ειμαιμαμα