Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Ποια είναι η Ελληνίδα Αθηνά Χατζηδάκη που έκλεψε τις εντυπώσεις στις Κάννες;;;Μια Καστοριανή!!(φωτογραφίες)

Δημήτρης Δανίκας από τις Κάννες: Μόλις είδα τον Χρυσό Φοίνικα και μια θεά!
Ποια είναι η Ελληνίδα Αθηνά Χατζηδάκη που έκλεψε τις εντυπώσεις: Μια Καστοριανή. Η ανηψιά του Καστοριανού συμπολίτη μας
Νίκου Παναγιώτου



Η τανία που πρωταγωνιστούν ο Μάικλ Κέιν με τον Χάρβει Καϊτέλ και μια πανέμορφη Ρουμάνα

Κάννες: Μόλις είδα τον Χρυσό Φοίνικα και μια θεά!

Γιατί η ταινία του ιταλού Πάολο Σορεντίνο «Youth» (Νιάτα) έχει όλα τα φόντα να κερδίσει - Ποια είναι η Ελληνίδα Αθηνά Χατζηδάκη που έκλεψε τις εντυπώσεις - Ποιοι θα βρεθούν... από τις Κάννες στα Όσκαρ
Εμβρόντητος. Σαν κεραυνοβολημένος. Λέει ο Χάρβει Καϊτέλ (μόλις..76)  στην Τζέιν Φόντα (μόλις..78): «Για  να κερδίσεις  τους ρόλους  σου και την δόξα σου αναγκάστηκες να μπεις στα σώβρακα όλων των παραγωγών»!
Τζέιν Φόντα: «Είσαι μαλάκας. Θα σου πω την αλήθεια. Πράγματι μπήκα. Αλλά μπήκα στα σώβρακά τους με την δική μου θέληση. Και την καταβρήκα. Και πού 'σαι. Όλες οι ταινίες σου ήταν για τα μπάζα».




Η απολαυστική στιχομυθία από την ταινία του Ιταλού Πάολο Σορεντίνο «Youth» (Νιάτα). 

Μετά από την πρώτη ώρα άρχισα να αισθάνομαι ότι έβλεπα τον Χρυσό Φοίνικα των Καννών. Που θα απονεμηθεί την Κυριακή στις 20.00, ώρα Ελλάδας. Διά χειρός των δύο προέδρων της Κριτικής Επιτροπής Τζόελ και Ιθαν Κόεν. Τα προσόντα του Σορεντίνο υπερκαλύπτουν τα κριτήρια της Επιτροπής. Είναι της «μεσαίας» δρώσας γενιάς (ηλικίας 46, τέσσερα χρόνια  μεγαλύτερος από τον Γιώργο Λάνθιμο). Το 2012 κερδίζει Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας για την «Τέλεια ομορφιά» (Bella Bellezza).
Είναι Ιταλός, με αφομοιωμένα δάνεια από Φεντερίκο Φελίνι. Η αισθητική  του μοναδική. Με αξεπέραστη κομψότητα, μαύρο χιούμορ και ειρωνικά σχόλια για τον κόσμο της μεγαλοαστικής παρακμής.



Η ταινία του ομιλεί την Αγγλική. Πράγμα που σ' αυτό το φεστιβάλ καθιερώνεται ως «μόδα» και κυρίαρχο «ρεύμα». Ας πούμε, στ' αγγλικά, γυρισμένη στην Iρλανδία με βρετανούς (κυρίως) stars «Ο αστακός» του Λάνθιμου. Το ίδιο και η ταινία «Louder than Bombs», του νεαρού  Νορβηγού Γιόαχιμ Τρίερ. Το ίδιο και με το σουρεαλιστικό «Το παραμύθι των παραμυθιών» του Ιταλού Ματέο Γκαρόνε. Και το «θέμα» αφορά στην περίπτωση δύο απόμαχων ΚΑΠΗ της Τέχνης, έναν διάσημο μαέστρο, που τον υποδύεται ο 82χρονος Μάικλ Κέιν, και έναν κατεστραμμένο σκηνοθέτη  κινηματογράφου, που τον υποδύεται ο Χάρβει Καϊτέλ.


Ποιο το δέλεαρ; Θα σας το μεταφέρω όπως συνέβη στην ταινία. Ο Μάικλ Κέιν με τον Χάρβει Καϊτέλ κολυμπούν στην εσωτερική πισίνα πολυτελέστατου ελβετικού θέρετρου. Και ξαφνικά, εμφανίζεται θεόγυμνη η Madalina Diana-Ghenea. Η 27χρονη κουκλάρα από Ρουμανία. Που άρχισε την καριέρα της ως μοντέλο. Στην συνέχεια σε διαφημιστικά σποτάκια και στο τέλος ως η πιο γαργαλιστική γλάστρα της ευρωπαικής οθόνης.


Μάικλ Κέιν: «Τι είναι αυτό που βλέπουμε;» (αλληθωρίζοντας προς το   πλάσμα που έτσι στην ψύχρα και τάχα μου αδιάφορη διασχίζει τα νερά της πισίνας)
Χάρβει Καϊτέλ (αλληθωρίζοντας κι αυτός προς την ίδια Μανταλίνα): «Είναι ο θεός»!


Από γλωσσόφιλα, μέχρι αιδοιολειχία και πεολειχία
Σας το 'χω πει. Τα σκάνδαλα στην Croisette των Καννών είναι κυρίως γένους σεξουαλικού. Ας πούμε, η περίπτωση του Γαλλο-αργεντίνου Γκασπάρ Νοέ. Που πριν από  δεκατρία χρόνια με το «Μη αναστρέψιμο» και την Μόνικα Μπελούτσι μπρούμυτα να «υποδέχεται» τον  βιασμό κάποιου ασυγκράτητου σεξιστή, ανάγκασε και τους τοίχους να επιδίδονται στο σπορ του Αυνάνα!

Η συνέχεια διαδραματίστηκε στην οθόνη των φετινών Καννών. Με πρωταγωνίστρια, ως νέα Μπελούτσι, την Aomi Muyock (το όνομά της όπως το διάβασα). Οι περιπτύξεις ανάμεσα στην Αομί και τον Καρλ Κλουσμάν μοιάζουν με αποσπάσματα από πορνο-ανθολογία. Τα γλωσσόφιλα είναι τα πιο αθώα. Η πεολειχία και η αιδοιολειχία δίνουν και
παίρνουν. Σεξουαλικές καταστάσεις απίστευτης «κτηνωδίας». Παρέα με  ένα τρίτο πρόσωπο, την Κλάρα Κριστίν.

Σου άρεσε η ταινία; Τι να σου πω! Ζαλίστηκα!


Συνέχεια Σκανδάλων
Σκάνδαλο το γεγονός που οι «εκλέκτορες» του φεστιβάλ απέρριψαν από  το διαγωνιστικό πρόγραμμα την ταινία του Ζακό βαν Ντορμαέλ «Le Tout Nouveau Testament». Το παραδέχτηκαν και οι ίδιοι. 

Σκάνδαλο το γεγονός ότι απέρριψαν την τελευταία ταινία του Ντεπλεσέν. Το 
ομολόγησαν «ψιθυριστα» οι ίδιοι.

Και σκάνδαλο η απορία του Βενσάν Κασέλ (πρώην συζύγου της Μόνικα
Μπελούτσι): «Μα είναι δυνατόν να λένε ότι αυτή η  γυναίκα  έχει... αρχ...; Καμία γυναίκα δεν έχει αρχ..»!

Σκάνδαλο και το γεγονός ότι παρά τις τόσες πολλές γαλλικές συμμετοχές, ούτε μία δεν κατάφερε να υπερπηδήσει τον πήχη της μετριότητας. Ας πούμε το «Mon Roi» με τον Κασέλ και το «Μαργαρίτα και Ζουλιέν», εξασφάλισαν την χειρότερη βαθμολογία σε όλα τα πάνελ των κριτικών. But, who cares?


Τα Όσκαρ
Γεγονός πάντως είναι ότι μερικά από τα διάσημα θηλυκά αυτής της στιβαλικής χρονιάς, διόλου αποκλείεται να καταλήξουν στο τέλος μέσα στην λίστα των υποψηφίων για το Όσκαρ καλύτερης γυναικείας ερμηνείας.

Όπως η Σαρλίζ Θερόν ως «αυτοκράτειρα» Φουριόζα στο «Mad Max».

Όπως η εύθραυστη Κέιτ Μπλάνσετ στο «Κάρολ», ερωτευμένη με την Ρούνι Μάρα (κι αυτή ως υποψήφια). 

Και όπως η Μαριόν Κοτιγιάρ ως Λαίδη Μακμπέθ και παρτενέρ τον Μίκαελ 
Φασμπάντερ.


Μια έκπληξη με το όνομα Αθηνά Χατζηδάκη
Αδικημένη από τα «θηρία». Μόνη, ανάμεσα σε «λύκους». Μικροσκοπική (δεν την πιάνει το μάτι σου), πανέξυπνη, αστραφτερή. Και Ελληνίδα. Μόλις 21. Ενα πουλέν με το όνομα Αθηνά  Χατζηδάκη!
Με πείσμα αλλά και την κατανόηση των  γονιών της, καταφέρνει να δρασκελίσει το κατώφλι του πανεπιστημίου Westminster του Λονδίνου. Στο τμήμα Τεχνών και Media. Και αρχίζει την δημιουργία!

Μέσα σε εφτά μέρες, σε ρόλο σκηνοθέτη, με την συνεργασία δύο  συμφοιτητών της, ολοκληρώνει πεντάλεπτο φιλμάκι με τίτλο «Girl  in  Closet» (Κορίτσι στην ντουλάπα). Και στο βρετανικό φεστιβάλ φοιτητικών ταινιών Campus Movie Festival -το μεγαλύτερο του πλανήτη- κερδίζει  «Χρυσό Τρίποδα». Ανάμεσα σε 681 συμμετοχές. Θρίαμβος!

Η συνέχεια ακόμα καλύτερη. Από τις ΗΠΑ, από ειδικό πρόγραμμα την προτείνουν να λάβει μέρος με την ταινία της στο παράλληλο πρόγραμμα των Καννών «Short Film Corner» (η γωνιά ταινιών μικρού μήκους). Έτσι, η Αθηνούλα καταφθάνει, με χορηγία, στην Κρουαζέτ. Σεμνά ντυμένη. Πάντα στοχοπροσηλωμένη. Και πάντα αποφασισμένη να μείνει στο Λονδίνο.
 
-Τι είναι η ταινία σου;
«Ένα κορίτσι που ζει σε ντουλάπα»
-Τι σημαίνει αυτό;
«Όπως το πάρει ο καθένας»
-Δηλαδή ότι η προσωπικότητα, οι ανησυχίες, η φαντασία και οι στόχοι κάθε σημερινού νέου ανθρώπου, έχουν εγκλωβιστεί από κώδικες, κανόνες και τύπους;
«Κάπως έτσι»

Η  Αθηνούλα, εκτός από όρεξη για δημιουργία είναι πολιτικά συνειδηποιημένη και φυσικά αιρετική.

-Και οι γονείς σου;
«Προχωρημένοι. Καμία αντίρρηση να βρεθώ στο Λονδίνο. Το ίδιο και η μικρότερη αδελφή μου».

Λογικό. Όπως έλεγε και ο ποιητής «η Ελλάδα με πληγώνει».

Η Αθηνά Χατζηδάκη με τον Δημήτρη Δανίκα

Παραδίπλα η τρισχαριτωμένη Ζενεβιέβ Παρέντ (η κατάληξη στην λήγουσα). Το κορίτσι που έχει την ευθύνη δημοσιογράφων και Media  στο μεγάλο φεστιβάλ του Τορόντο. Που φέτος τον Σεπτέμβριο (από 10 μέχρι  20) θα γιορτάσει τα σαράντα χρόνια από την γέννησή του.

-Ζενεβιέβ -της λέω- ο υπόγειος φασισμός έχει μετακομίσει από την  ενοχική Γερμανία στον εθνικισμό και  την αλαζονεία  των  Γάλλων  των Καννών.
«Εμείς στο Τορόντο ήμαστε ο πλήρης ορισμός  της Δημοκρατίας. Μοναδικό βραβείο ψηφίζεται από το κοινό»

Ο Δημήτρης Δανίκας με την Ζενεβιέβ Παρέντ

Γιατί αγαπητοί μου το μεγάλο σκάνδαλο του Festival  De Cannes από την ίδρυσή του είναι η περιφρόνηση, σχεδόν το «φτύσιμο» όλων των επισκεπτών. Ακόμα και από τους ανεγκέφαλους bodyguards!
http://www.protothema.gr/