Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Παιχνίδια για μεγάλους:Τσε Γκεβάρα, Ξυλούρης, Βενιζέλος και Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος έγιναν Playmobil!!

xristodoulosΞυλούρης, Βενιζέλος, Τσε Γκεβάρα και

Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος σε Playmobil

Ο Στέλιος Μυλωνάς μιλάει στην Popaganda για τις custom made φιγούρες που δημιουργεί για να
κάνει στα παιδιά πιο ελκυστικό το μάθημα της Ιστορίας.


Από όλα τα παιδικά χέρια πέρασαν playmobil, όμως για τα περισσότερα παιδιά δεν ήταν παρά ένα κόλλημα της ηλικίας που ξεπεράστηκε, όταν βρέθηκαν αντιμέτωπα με τα βιβλία Ιστορίας. Κάποια στιγμή, διαβάζοντας ελληνική μυθολογία, ένα κοριτσάκι ευχήθηκε να έβγαιναν σε playmobil ο Ηρακλής, ο Δίας και η Ήρα. Μάλλον ήταν από τα πιο τυχερά παιδιά του κόσμου διότι η επιθυμία της ικανοποιήθηκε σε χρόνο DT, μιας που ο μπαμπάς Στέλιος Μυλωνάς ήταν λάτρης τόσο της Ιστορίας όσο και των playmobil και βρήκε τότε την κατάλληλη αφορμή να συνδυάσει τις αγάπες του.
ερμής και η λυρα του απόλλωνα
ξυλούρης
Οι φιγούρες του Στέλιου Μυλωνά σκιαγραφούν ιστορικές στιγμές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, από την κλασσική αρχαιότητα μέχρι την σύγχρονη παγκόσμια ιστορία και τέχνη, με ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του ιδίου (και του μεγάλου φαν κλαμπ του) να καταλαμβάνει η γενέτειρά του, η Κρήτη. «Η αλήθεια είναι ότι οι Κρητικοί μου, ιδιαίτερα η φιγούρα του Ν. Ξυλούρη, “Ψαρονίκου” όπως τον λέει και η κόρη μου, έδωσε την ώθηση στην σελίδα να γίνει πιο γνωστή. Πράγματι θεωρώ ότι η φιγούρα ήταν πολύ πετυχημένη, και μιας και είναι ένας από τους πιο αγαπητούς τραγουδιστές της Κρήτης και όχι μόνο, έκανε τον γύρω του διαδικτύου σε χρόνο μηδέν. Είναι η φιγούρα που απέσπασε τα περισσότερα Like, τις περισσότερες κοινοποιήσεις και τα καλύτερα σχόλια», εξηγεί ο ίδιος.
κρητικοί και μπαλοθιές
Η θεματολογία του Μυλωνά δεν έχει όρια, ξεκινά από τον Δία, τον Che Guevara και το Zapata και φτάνει μέχρι την Σφαγή του Sharpeville και τον Ben E. King. «Δεν προσανατολίζομαι όμως τόσο σε χρονικές περιόδους, αλλά περισσότερο σε θεματικές ενότητες. Γι’ αυτό έχω μία ποικιλία που περιλαμβάνει από Θεούς της Μυθολογίας, Αγίους μέχρι και τραγουδιστές. Έτσι και αυτός που παρακολουθεί την σελίδα μου δεν πλήττει, μπορεί να δει από τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο μέχρι και τον Slash των Guns and Roses».
guns & roses
Βέβαια όσο δύσκολο είναι για μας να ξεχωρίσουμε μια και μόνο αγαπημένη φιγούρα, άλλο τόσο δυσκολεύεται και ο δημιουργός. «Δύσκολο να πω ποιά είναι η αγαπημένη μου ενότητα, γιατί όλα αυτά που έχω φτιάξει έγιναν από δική μου επιθυμία ή της κόρης μου, και εννοείται ότι δημιουργούνται με αγάπη αλλά και με δυσκολία. Σίγουρα αγαπώ ό,τι έχει σχέση με την Ελλάδα, από την μυθολογία έως και την πιο σύγχρονη ιστορία. Η ενότητα με θέμα την Κρήτη όμως έχει σίγουρα μία ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου, μιας και είναι ο τόπος καταγωγής μου από την μεριά της μητέρας μου. Είχα την τύχη να επισκέπτομαι το νησί από μωρό, οι επιρροές μου από το νησί είναι πολλές».
Κάπως έτσι λοιπόν συνδυάστηκε δημιουργικά η τέχνη με την Ιστορία και τα playmobil επανήλθαν σαν μια νέα εκπαιδευτική πρόταση που μάλιστα έκανε τρομερή εντύπωση σε μικρούς και μεγάλους. Εξάλλου, ο Στέλιος Μυλωνάς φροντίζει πάντα να συνοδεύει τις φιγούρες του με τα βασικά στοιχεία της ιστορίας τους. «Το παιδί μέσω κάποιας φιγούρας μπορεί να μάθει τα βασικά της ιστορίας που την συνοδεύει, αν όμως αυτό μπορεί να θεωρηθεί εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας δεν το γνωρίζω γιατί δεν είμαι εκπαιδευτικός. Σίγουρα όμως μπορεί να δώσει το ερέθισμα στα παιδιά να μελετήσουν την ιστορία. Κάθε θεματολογία έχει την δική της απήχηση στον κόσμο. Μου έκανε για παράδειγμα μεγάλη εντύπωση η φιγούρα του Χάροντα με τον βαρκάρη, που την ανάρτησε στη σελίδα της η Playmobil εξωτερικού και πήρε περίπου 700 like, ήταν μόλις η 3η μου φιγούρα. Αλλά και ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε μεγάλη απήχηση».
Pancho Villa- Emilliano Zapata
«Δεν πιστεύω ότι μιλάμε για κάτι που απευθύνεται μόνο σε παιδιά, γιατί το παιδί χρειάζεται βοήθεια να αποσυναρμολογήσει τις φιγούρες, χρειάζεται μια βοήθεια. Όσοι ασχολούμαστε με τη μετατροπή των Playmobil είμαστε όλοι “μεγάλα” παιδιά» λέει ο Στέλιος Μυλωνάς, υπενθυμίζοντάς μας ότι – όσο εκείνος έκανε κυριολεκτικά και μεταφορικά «παπάδες» με τα φιγουρίνια του – οι δικοί μας γονείς έκαναν τον αγώνα τους μέχρι να καταλάβουμε πως τα playmobil δεν είναι φαγώσιμα.
fidel & che  ελευθέριος βενιζέλος
Εδώ μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη σελίδα του Στέλιου Μυλωνά.
 http://popaganda.gr

Playmobil αλά Ελληνικά


Η αγάπη του για την 7χρόνη κόρη του αλλά και για την ιστορία του τόπου τον οδήγησαν, στο να δημιουργήσει τα δικά μας playmobil αλά ελληνικά!
Δεν ξεπερνούν τα 7,5 εκατοστά, είναι πάντα χαμογελαστά και όλοι είχαμε από δυό τρία - το λιγότερο σπίτι μας-. Τι είναι; Τα αγαπημένα  μας Playmobil, που μεγάλωσαν γενιές και γενιές και συνεχίζουν ακάθεκτα. Πώς θα σου φαινόταν αν ξαφνικά εμφανιζόταν μπροστά σου ο Βενιζέλος σε 7,5 εκατοστά ή ο Καγιαλέ; Τον τελευταίο μήνα κυκλοφορούν αναμεσά μας ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ο Κωνσταντῖνος Παλαιολόγος, ο Ηρακλής και όλα αυτά χάρη στον Στέλιο Μυλωνά.

Η αγάπη του για την 7χρόνη κόρη του αλλά και για την ιστορία του τόπου τον οδήγησαν εδώ, στο να δημιουργήσει τα δικά "μας" playmobil αλά ελληνικά! Ας τον γνωρίσουμε ...


Πώς ξεκίνησε όλη αυτή η ιδέα;
Την αφορμή μου την έδωσε η κόρη μου. Από μικρή που ήταν της είχα δώσει τα δικά μου Playmobil για να παίξει. Όταν κατάλαβα ότι της άρεσε απέκτησε και πιο «κοριτσίστικα». Πλέον η συλλογή συμπεριλαμβάνει από Ιππότες, Ινδιάνους, Ρωμαίους, Vikings, Cow Boys  και εννοείτε  νεράιδες και πριγκίπισσες.  Όταν όμως μία μέρα, ενώ διαβάζαμε μυθολογία, μου εξέφρασε την επιθυμία της να έχει ως Playmobil, τον Ηρακλή, τον Δία και την Ήρα μου μπήκε ξανά το μικρόβιο, που είχα από τότε που ήμουν μικρός  Της έφτιαξα λοιπόν την Θεά Αθηνά και την Θεά Αφροδίτη. Η έκπληξη της και ο ενθουσιασμός της όταν αντίκρισε τις φιγούρες ήταν απερίγραπτος. Τότε ξεκίνησαν όλα…

Ποιά είναι η αγαπημένη ιστορία της κόρη σας;
Η αγαπημένη της ιστορία είναι η γέννηση του Δία και οι άθλοι του Ηρακλή και γενικά ότι έχει να κάνει με μυθολογία.

 

"Η αγαπημένη μου ασχολία από μικρός ήταν τα playmobil. Θυμάμαι ακόμα την χαρά μου που είχα πάρει τους μαρκαδόρους της Playmobil και μπορούσα να στολίσω τα ανθρωπάκια"


H σελίδα σας αριθμεί περίπου 900 likes. Τι σχόλια ακούτε από τους φίλους σας; Ποια μορφή σας προτείνουν να δημιουργήσετε;

Απίστευτο και όμως αληθινό, αυτό λέω όταν βλέπω τα likes. Και να σκεφτείτε ότι πρίν ένα χρόνο περίπου δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με το facebook, αντίθετα δεν το έβλεπα με καλό μάτι. Πλέον όμως, με τον κατάλληλο χειρισμό, είναι ένα διαδικτυακός τόπος που ενώνει πολλούς ανθρώπους. Και δεν μιλάω για τους φίλους, αλλά για ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα που δεν θα είχανε βρεθεί αλλιώς ποτέ. Και όλοι αυτοί οι φίλοι είναι αυτοί που μου δίνουν όρεξη να συνεχίσω. Βέβαια πάντα υπάρχουν και κάποιοι που μπορεί να αντιδράσουν όχι και τόσο καλά, είτε γιατί θεωρούν ότι προσβάλλω την προσωπικότητα που έχω φτιάξει είτε γιατί το κείμενο της ανάρτησης δεν είναι σωστό. Αυτά όμως είναι λίγα και μηδαμινής σημασίας. Σχετικά αν μου προτείνουν μορφές, όχι ακόμα αλλά μου δώσατε μία καλή ιδέα να κάνω μία μικρή δημοσκόπηση. 

Oι αναρτήσεις δεν αποτελούνται μόνο από τις φωτογραφίες των προσωπικοτήτων αλλά και από την ιστορία της καθεμιάς. Θεωρείται πως έτσι δίνεται η δυνατότητα και στους μεγάλους να γνωρίσουν την ιστορία μας ή καλύτερα να φρεσκάρουν τις γνώσεις τους;
Νομίζω ότι είναι ένας ωραίος τρόπος να φρεσκάρουμε/να γνωρίσουμε προσωπικότητες ή και ιστορίες. Επιλέγω κείμενα κυρίως από την Βικιπαίδεια ή από κάποιο άλλο side (αφού το έχω ψάξει αρκετά), να είναι ευανάγνωστο και σύντομο. Εννοείται ότι προσπαθώ το κείμενο να είναι βασισμένο σε γεγονότα όπως έχουν καταγραφεί, και δεν εκφράζω δικές μου απόψεις.

                                    


"Για να αναρτήσω μία φιγούρα πρέπει να είμαι 100% σίγουρος ότι το αποτέλεσμα να είναι ικανοποιητικό και αντίστοιχο τις ιστορίας που θα το ακολουθεί"



Έχετε σκεφτεί να εκθέσετε τα δημιουργημάτα σας δίνοντας έτσι την ευκαιρία και σε άλλα παιδιά να γνωρίσουν την ιστορία μας μέσω των playmobil;
Η έκθεση έχει προταθεί από πολλούς φίλους της σελίδας και την θεωρώ πράγματι μία πολύ καλή ιδέα. Βέβαια θέλει πάρα πολύ μελέτη, γιατί έχει να κάνει με παιδιά, μικρά και  “μεγάλα”. Και τα μικρά παιδιά είναι πολύ απαιτητικά. Οπότε ο χώρος είναι πολύ σημαντικός παράγοντας, ο χρόνος που θα περάσουνε θα ήθελα να είναι   εκπαιδευτικός, αλλά και συγχρόνως διασκεδαστικός. 

Ποιός είναι ο Στέλιος Μυλώνας;
Είμαι 39 χρονών, παντρεμένος και ένας ευτυχισμένος πατέρας μίας 7χρονης κόρης. Μεγαλωμένος στην Αθήνα, καταγωγή όμως, από την μεριά της μητέρας μου από την Κρήτη. Είχα την τύχη να επισκέπτομαι το νησί από μωρό, οι εικόνες μου ποικίλες και οι επιρροές μου από το νησί πολλές. Η αγαπημένη μου ασχολία από μικρός ήταν τα playmobil. Θυμάμαι ακόμα την χαρά μου που είχα πάρει τους μαρκαδόρους της Playmobil και μπορούσα να στολίσω τα ανθρωπάκια. Γενικά από μικρός μου άρεσε να μετατρέπω τα Playmobil μου και να τα φτιάχνω σύμφωνα με τις δικές μου προτιμήσεις. Μεγαλώνοντας αυτό συνέχισε και σε άλλα πράγματα. Βασικά είμαι άνθρωπος της τάξης αλλά όχι της ρουτίνας. Μου αρέσει να κάνω αλλαγές/μετατροπές είτε είναι για παράδειγμα η διακόσμηση του σπιτιού, κάποιο ρούχο ή οτιδήποτε αλλά γίνεται.

Αυτό το χόμπι σας είναι μια ευκαιρία κάθε φορά να γίνεστε και πάλι παιδί;
Ναι πράγματι με γυρίζει πολλά χρόνια πίσω. Την ώρα που προσπαθώ να δημιουργήσω την φιγούρα, το μυαλό μου αδειάζει πραγματικά και δεν σκέφτομαι τίποτε άλλο. Συγκεντρώνομαι σε αυτό και μόνο. Όπως βλέπω και την μικρή μου όταν παίζει με τα παιχνίδια της. Μετά νοιώθω ξεκούραστος και ευχαριστημένος, ειδικά όταν έχει πετύχει και η φιγούρα μου.  Θα ήθελα να αναφέρω ότι δεν είναι εύκολο να φτιάχνεις μία φιγούρα, και απαιτεί και αρκετό χρόνο. Υπάρχουν φιγούρες που τις έχω μισοτελειωμένες, γιατί κάτι δεν μου κολλάει.. κάπως δεν δένει. Για να αναρτήσω μία φιγούρα πρέπει να είμαι 100% σίγουρος ότι το αποτέλεσμα να είναι ικανοποιητικό και αντίστοιχο τις ιστορίας που θα το ακολουθεί.

Σήμερα η σελίδα του Στέλιου Μυλωνά, Playmobil SMZS αριθμεί 918 φίλους! Εμείς τον ευχαριστούμε πολύ και του ευχόμαστε να συνεχίσει να έχει τη φαντασία, την δημιουργικότητα αλλά και το χρόνο για ακόμη πιο πολλές φιγούρες, διότι έχουμε ανάγκη από ιστορίες και παραμύθια ...