Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

ΣΟΚ:Απάτες εις βάρος καρκινοπαθών από εταιρεία Θεσσαλονίκης- Ενημερωθήκαμε από Καστοριανό (ρεπορτάζ)

ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ Σε κλοιό συναλλαγματικών ανάπηροι και καρκινοπαθείς

Καστοριανός ο οποίος εξαπατήθηκε, όχι ο ίδιος αλλά μέλος του οικογενειακού του περιβάλλοντος, μας ενημέρωσε για την απάτη φαρμακευτικής εταιρείας
που ζητάνε να καταβάλλουν ΞΑΝΑ  χρήματα τα οποία είχε πάρει η εταιρεία προ ετών.



Θύματα μιας πρωτοφανούς δικαστικής περιπέτειας, με άμεσο κίνδυνο να χάσουν τις περιουσίες τους, βρέθηκαν πελάτες φαρμακευτικής εταιρείας της Θεσσαλονίκης, που καλούνται να πληρώσουν οφειλές, τις οποίες όλοι αμφισβητούν.





Καρκινοπαθείς, ανάπηροι και κατάκοιτοι στις προσφυγές που κατατίθενται σωρηδόν στο ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης υποστηρίζουν ότι με πλαστογραφημένα έγγραφα τους εκβιάζουν να καταβάλουν χρήματα που έχουν εξοφλήσει πριν από πέντε χρόνια.

Η υπόθεση πήρε διαστάσεις μετά την αποκάλυψη της «ΜτΚ» για τον 57χρονο τετραπληγικό, του οποίου το σπίτι κατασχέθηκε και βγαίνει στο σφυρί για μία οφειλή ύψους… 520 ευρώ! Ήδη για την υπόθεση έχει κατατεθεί προσφυγή στο ειρηνοδικείο, όμως πολλές από το σωρό των δεκάδων παρόμοιων προσφυγών που συζητούνται στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης αφορούν την ίδια εταιρεία, με παρόμοια χρέη και από την ίδια αιτία. Από την αρχική έρευνα προκύπτει ότι είναι αρκετοί οι πελάτες που ισχυρίζονται ότι έχουν εξοφλήσει τα προϊόντα που παρέλαβαν, αλλά βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο του πλειστηριασμού των σπιτιών τους για μικρά χρέη, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν δεσμευτεί και τραπεζικοί λογαριασμοί.

Ο 57χρονος, μόλις ενημερώθηκε για τις δικαστικές ενέργειες σε βάρος του και την κατάσχεση του μοναδικού σπιτιού που έχει, αμφισβήτησε την οφειλή του, τονίζοντας πως το προϊόν που προμηθεύτηκε, ένα βοήθημα στήριξης του ποδιού του, το επέστρεψε και μάλιστα προσκόμισε και απόδειξη ότι κατέβαλε χρήματα, που αφορούσαν τη συμμετοχή σε σχέση με ό,τι δικαιολογεί το ασφαλιστικό του ταμείο. Παρ’ όλα αυτά βρέθηκε να είναι οφειλέτης με μία συναλλαγματική που είχε λήξει τον Οκτώβριο του 2012, παρότι ο ίδιος αγόρασε και επέστρεψε το βοήθημα το 2009!
Στην ίδια μοίρα βρέθηκε 75χρονος καρκινοπαθής, ο οποίος σύμφωνα με τη διαταγή πληρωμής που εκδόθηκε σε βάρος του εμφανίζεται να οφείλει στην εταιρεία ποσό 1.228 ευρώ για διατροφικά συμπληρώματα που αγόρασε το 2010, ενώ ήταν στο νοσοκομείο. Υποστηρίζει πως το ποσό είχε εξοφληθεί, παρουσιάζει τιμολόγια από το ταμείο του ΤΣΜΕΔΕ, όμως με τις αξιώσεις της εταιρείας έχουν δεσμευτεί τρεις τραπεζικοί λογαριασμοί στους οποίους έχει τις οικονομίες του. Ήδη πρόσφατα με προσφυγή του στο ειρηνοδικείο κέρδισε αναστολή αυτών των μέτρων. Και η περίπτωση αυτή είναι πανομοιότυπη με αυτή του τετραπληγικού, καθώς η εταιρεία εμφάνισε συναλλαγματική που γράφει ότι λήγει το 2012, ενώ οι αγορές έγιναν το 2010.

ΑΠΑΤΗ;
Στις προσφυγές που έχουν γίνει στα δικαστήρια όλοι οι πελάτες της ίδιας εταιρείας υποστηρίζουν ότι έχουν πέσει θύματα απάτης και τονίζουν ότι οι συναλλαγματικές που παρουσιάζονται ότι υπέγραψαν είναι πλαστογραφημένες και οι ημερομηνίες λήξης έχουν αλλάξει, καθώς, εάν έληγαν την περίοδο αγοράς του προϊόντος, όπως συνήθως συμβαίνει, θα είχαν παραγραφεί λόγω παρέλευσης τριετίας. «Ποια είναι η ανάγκη να πληρωθεί συναλλαγματική δύο χρόνια μετά την αγορά του προϊόντος;», διερωτάται δικηγόρος Θεσσαλονίκης, ο οποίος έχει αναλάβει υπόθεση συγγενούς παραπληγικού που είχε προμηθευτεί προϊόντα, όμως έχει πεθάνει και τώρα η εταιρεία εγείρει αξιώσεις, έχοντας προχωρήσει ήδη σε κατάσχεση σπιτιού, με τον πλειστηριασμό να έχει οριστεί για τα μέσα Μαρτίου.
«Το σώμα της συναλλαγματικής για το οποίο εκδόθηκε η διαταγή πληρωμής έχει πλαστογραφηθεί ως προς την ημερομηνία λήξης της, αφού συμπληρώθηκε αντίθετα προς την αληθινή συμφωνία, για την οποία τέθηκε η υπογραφή μου, επομένως δεν αποτελεί έγκυρο, νόμιμο πιστωτικό τίτλο. Η χρήση της πλαστογραφημένης επιταγής συνιστά ολοκληρωμένη απάτη προς το δικαστήριο», τονίζει στην ανακοπή που έκανε στη διαταγή πληρωμής ένας εκ των πελατών της εταιρείας.
Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση συγγενούς πελάτη της εταιρείας που επίσης πέθανε. «Η συγγενής του ασθενούς υπέγραψε σε μία κόλλα Α4, νομίζοντας πως είναι η απόδειξη ότι παρέδωσε στην εταιρεία τα προϊόντα. Αυτή ήταν όμως μία συναλλαγματική που εμφανίστηκε πέντε χρόνια μετά την υπογραφή», σημείωσε μιλώντας στη «ΜτΚ» ο συνήγορός της.
«Έχουμε βρει ήδη δεκαεπτά διαταγές πληρωμής με την ίδια αιτία και αναζητούμε και άλλες περιπτώσεις, καθώς η υπόθεση δεν είναι απλή. Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι πελάτες έχουν τους ίδιους ισχυρισμούς και παρουσιάζουν τα ίδια αποδεικτικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία έχουν καταβληθεί όλα τα χρήματα από την πρώτη στιγμή», ανέφερε άλλη δικηγόρος που έχει αναλάβει υποθέσεις. Θεωρείται βέβαιο πως μετά την ολοκλήρωση των πρώτων διαδικασιών και την έκδοση αποφάσεων το ειρηνοδικείο θα διαβιβάσει έγγραφα στην εισαγγελία πρωτοδικών, για να διερευνήσει από την πλευρά της την υπόθεση σε ποινικό επίπεδο.
Η «ΜτΚ» επιχείρησε να επικοινωνήσει με την εταιρεία, όμως το τηλέφωνο που είναι καταχωρημένο ανήκει πλέον σε γραφείο άλλης δραστηριότητας. Άλλωστε σε μία προσφυγή αναφέρεται πως το κατάστημά της είναι κλειστό από το 2012.

ΔΙΑΤΑΓΕΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ Κατάσχουν σπίτια συγγενών, επειδή πέθαναν οι πελάτες!
Η εταιρεία φαίνεται ότι δεν έμεινε μόνον στους κατ’ αυτήν οφειλέτες, αλλά κυνηγά τους συγγενείς τους με έκδοση διαταγών πληρωμής και κατασχέσεις περιουσιών.
Στην περίπτωση παραπληγικού που έχει πεθάνει έχουν κάνει κατάσχεση του σπιτιού της νύφης του και μάλιστα το βγάζουν στο σφυρί για οφειλή ύψους 3.600 ευρώ. Στις προσφυγές της στα δικαστήρια η γυναίκα υποστηρίζει πως, κάθε φορά που ο πεθερός της προμηθευόταν προϊόντα από την εταιρεία, μετέβαινε μαζί με υπάλληλό της στο ΙΚΑ και εισέπραττε το αντίτιμο από το ταμείο. Προσκομίζει τιμολόγια του ασφαλιστικού ταμείου εξοφλημένα, τα οποία η εταιρεία υποστηρίζει ότι δεν έχουν πληρωθεί. Παράδοξο χαρακτηρίζουν το γεγονός ότι υπάρχουν μεταγενέστερα και παρόμοια τιμολόγια, για τα οποία δεν έχει εγείρει αξιώσεις. «Η νύφη του είχε παραλάβει κάποια επιθέματα για τον ηλικιωμένο και μάλλον η υπογραφή σε εκείνη την παραλαβή ήταν η συναλλαγματική», σημειώνει ο συνήγορός της.
Άλλη μία… νύφη νεκρού πελάτη της εταιρείας αντιμετωπίζει παρόμοιες δικαστικές περιπέτειες για οφειλή που εμφανίζει η επιχείρηση ύψους 3.000 ευρώ. Και σε αυτήν την περίπτωση ο ισχυρισμός είναι παρόμοιος, ότι υπάλληλος της εταιρείας παραλάμβανε τα χρήματα απευθείας από το ΙΚΑ συνοδευόμενος από τον ασφαλισμένο. «Το χαρτί μού το έφερε η μεταφορική για την παραλαβή των προϊόντων από την εταιρεία, στην οποία τα επιστρέψαμε. Πώς μπορεί να ήταν συναλλαγματική;», διερωτάται η γυναίκα στην προσφυγή της.

Του Κώστα Καντούρη
ckantouris@yahoo.gr