Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015

Ο Καστοριανός μάγος του τατουάζ - Δημήτρης “Raul”!! (φωτογραφίες)


RAUL2
“Ο απόλυτα πετυχημένος συνδιασμός tattoo artist και επιχειρηματία”

Τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν μια ενδιαφέρουσα κουβέντα με τον Raul, τον ιδιοκτήτη του Open Mind
Tattoo Club με Studio σε Καλλιθέα, Καστοριά και Σαντορίνη είχαν το tattoostudios.gr και το GreekTattoo Magazine. Διαβάστε τι μας είπε ο Raul για την δουλειά και τη ζωή του στη συνέντευξη που ακολουθεί.

Raul πες μας λίγο για το πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τα τατουάζ.
Με τα τατουάζ άρχισα να ασχολούμαι από πολύ μικρός, γιατί γενικότερα με εξίταρε η όλη κατάσταση. Έτσι με αυτοσχέδιο μηχανάκι και βελόνες άρχισα να πειραματίζομαι με φίλους. Πολλά τατουάζ έφτασα να χτυπώ και όταν παρουσιάστηκα και έκανα τη θητεία μου στο ναυτικό και πάλι με αυτοσχέδιο μηχανάκι. Από τα χέρια μου εκείνη την περίοδο πέρασε πολύς κόσμος.

Επαγγελματικά πότε ξεκίνησες και πως βρέθηκες τελικά σήμερα σε τρία στούντιο;
Επαγγελματικά ξεκίνησα το 1999 με το πρώτο στούντιο στη Καστοριά, απ΄ όπου είναι και η καταγωγή μου. Στην Αθήνα το στούντιο δημιουργήθηκε αρχικά στο Παλαιό Φάληρο και εδώ και περίπου μισό χρόνο έχει μεταφερθεί στην Καλλιθέα. Το στούντιο στη Σαντορίνη ξεκίνησε να λειτουργεί  πριν περίπου 13 χρόνια και εξυπηρετεί κόσμο τη θερινή σεζόν.

Τι είδους σχέδια χτυπάς; Έχεις κάποιο στυλ που να προτιμάς;
Μπορώ να πω ότι έχω άνεση σε όλα τα στυλ. Θα έλεγα βέβαια ότι μου αρέσουν περισσότερο τα ρεαλιστικά τατουάζ και επίσης ότι έχω κακή άποψη για τα tribal σχέδια.
Raul - Open Mind Tattoo Club

Και η σχέση σου με το χρώμα;
Αρχικά δεν είχα ασχοληθεί σχεδόν καθόλου με τα έγχρωμα τατουάζ και για ένα μεγάλο διάστημα ομολογώ ότι δεν μου άρεσαν κιόλας. Δύο ήταν βασικά οι λόγοι για αυτό το γεγονός. Από τη μια πλευρά τα χρώματα που κυκλοφορούσαν παλιά στην αγορά δεν ήταν καλά ποιοτικά και συνεπώς ήταν δύσκολο να δουλεύει κανείς με αυτά και να κάνει σωστή δουλειά, ενώ επιπλέον το χρώμα απαιτεί πολύ μεγαλύτερη εμπειρία. Από τη στιγμή που η ποιότητα στα μελάνια κάποια στιγμή βελτιώθηκε θεαματικά και εγώ από την πλευρά μου απέκτησα μεγαλύτερη εμπειρία, άρχισα να δουλεύω περισσότερο με το χρώμα. Τα τελευταία περίπου δυόμιση χρόνια που ασχολούμαι περισσότερο με το χρώμα στα τατουάζ έχω διαπιστώσει ότι είναι κάτι που απολαμβάνω όλο και περισσότερο.

Έχεις κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο που να έχεις χτυπήσει και να το θεωρείς ως το αγαπημένο σου;
Όχι δεν θα το έλεγα. Έχω ένα αγαπημένο σχέδιο μέχρι να χτυπήσω κάποιο νέο τατουάζ και να θεωρήσω αυτό ως το αγαπημένο μου.

Υπάρχει κάποιο τατουάζ που να σε έχει δυσκολέψει πολύ;
Δεν μπορώ να πω ότι κάποιο σχέδιο με έχει δυσκολέψει. Αυτό που μερικές φορές κάνει το τατουάζ δύσκολο είναι το δέρμα, που ίσως έχει κάποια πάθηση και δεν συμπεριφέρεται όπως το φυσιολογικό δέρμα.
Raul - Open Mind Tattoo Club
 Υπάρχει μήπως κάποιο σχέδιο που θα ήθελες να κάνεις αλλά δεν είχες ακόμη την  ευκαιρία;
Όχι. Υπάρχουν φίλοι και πελάτες τους οποίους γνωρίζω εδώ και πολλά χρόνια και οι οποίοι με εμπιστεύονται σε βαθμό που να μου ζητάνε από μόνοι τους να «χτυπήσω» ότι θέλω εγώ επάνω τους. Συνεπώς μου έχουν δοθεί πολλές ευκαιρίες να κάνω ακόμη και προσωπικές μου επιλογές πάνω σε άλλους.

Είσαι ικανοποιημένος από το επίπεδο των ανθρώπων που θέλουν να «χτυπήσουν» κάποιο τατουάζ;
Είμαι γενικά απογοητευμένος από τον κόσμο. Τόσο από εκείνους που έρχεται να διορθώσουμε «μουτζούρες», τι οποίες έχουν χρυσοπληρώσει σε γνωστούς που κάνουν τατουάζ σε σπίτια, όσο και από άλλους που το πρώτο πράγμα που ρωτάνε όταν μπουν στο στούντιο είναι πόσο θα κοστίσει ένα σχέδιο.

Οι πελάτες γενικότερα ξέρουν τι ζητούν και τι θέλουν;
Πολλές φορές όχι. Διαπιστώνω ότι είναι πολλοί αυτοί που πιστεύουν ότι όταν κάνουν κάποιο τατουάζ αυτό θα πρέπει να σημαίνει απαραίτητα και κάτι. Νιώθω συνεπώς ότι κάποιοι άνθρωποι είναι «εγκλωβισμένοι» υπό αυτή την έννοια. Προσωπικά δεν είμαι αυτής της άποψης. Πιστεύω ότι αν το σχέδιο σου λέει κάτι οπτικά, αν σου αρέσει η αισθητική του και το θέλεις πάνω στο σώμα σου, όλα αυτά είναι αρκετά για να προχωρήσεις. Για τον λόγο αυτό συχνά δεν επιδιώκω να βοηθήσω κάποιον γιατί θεωρώ ότι το τατουάζ είναι καθαρά μια προσωπική επιλογή του πελάτη.
Raul - Open Mind Tattoo Club
 Έχεις τσακωθεί ποτέ με κάποιον πελάτη; Τι συνέβη;
Ναι πριν από πολλά χρόνια. Ήταν ένας φοιτητής που από την πρώτη στιγμή μου έκανε κακή εντύπωση με την άσχημη διάθεσή του και τον κακό χαρακτήρα του. Κλείσαμε κανονικά ραντεβού και του έκανα το tattoo που ήθελε, αλλά ήρθε χωρίς λεφτά και ήθελε να το παίξει «μάγκας» σε εμένα και στην παρέα του. Τελικά τον άφησα να φύγει για να πάει να φέρει τα χρήματα, πράγμα όμως που φυσικά δεν έγινε ποτέ. Μετά από περίπου τρεις μήνες έκανε το λάθος να περάσει επιδεικτικά και πάλι από το μαγαζί, αλλά αυτή τη φορά δεν ήμουν τόσο «κύριος» μαζί του όπως την πρώτη φορά. Και εγώ και συνάδελφοί μου έχουμε κάνει πολλές φορές ιδιαίτερα «γενναίες» τιμές, ακόμη και δουλειές δωρεάν, γιατί υπάρχουν φορές που ο κόσμος έχει πραγματικά οικονομικές δυσκολίες. Όμως αυτού του είδους η «μαγκιά» είναι κάτι διαφορετικό. Το συγκεκριμένο άτομο δεν ήθελε να πληρώσει, όχι γιατί δεν είχε, αλλά για να δείξει σε όλους ότι άμα γουστάρει κάνει ότι θέλει και μάλιστα τζάμπα.

Ποια εκτιμάς ότι είναι η σχέση του κόσμου με τα τατουάζ σήμερα;
Η νοοτροπία των ανθρώπων αναφορικά με τα τατουάζ έχει αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια. Σε αυτό νομίζω ότι έχει βοηθήσει πάρα πολύ η τηλεόραση και ο αθλητισμός, καθώς απομυθοποίησαν σε ένα μεγάλο βαθμό τα ταμπού και τις παλιές αντιλήψεις για αυτά. Θυμάμαι ότι στο παρελθόν εκτός από το γεγονός ότι ήταν γενικά λίγοι εκείνοι που έκαναν στο σώμα τους ένα τατουάζ, φρόντιζαν παράλληλα όταν το έκαναν να μην είναι σε εμφανές σημείο. Σήμερα ισχύει πλέον το αντίθετο. Ο πιο πολύς κόσμος κάνει τατουάζ χωρίς να θεωρεί ότι στιγματίζεται κοινωνικά και φυσικά όσο πιο εμφανές το σημείο, τόσο καλύτερα…

Ποιο είναι το τελευταίο τατουάζ που έχει κάνει πάνω σου;
Είναι ένα γαϊδούρι στο χέρι μου με τη φράση “Donkey Fuck the Malari” που έκανα το περασμένο καλοκαίρι.
 Raul - Open Mind Tattoo Club
 Ακούγεται λίγο περίεργο, σίγουρα υπάρχει κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία να μας αφηγηθείς σχετικά με αυτό το τατουάζ…
Όντως. Πρόκειται για ένα αστείο περιστατικό που μου συνέβη το περασμένο καλοκαίρι στο στούντιο της Σαντορίνης. Πιο συγκεκριμένα κάποια στιγμή ήρθε ως πελάτης ένας 55χρονος Αυστραλός τουρίστας με ιδιαίτερη φυσιογνωμία, αστείο ντύσιμο και έντονη προσωπικότητα, που μου ζήτησε να του «χτυπήσω» ένα σχέδιο ενός γαϊδουριού. Μέσα στο καλαμπούρι που κάναμε του είπα ότι το μουλάρι είναι καλύτερο από το γαϊδούρι. Εκείνος δεν μπορούσε να προφέρει σωστά τη λέξη «μουλάρι» με αποτέλεσμα να το αποκαλεί «μαλάρι». Έτσι του «χτύπησα» ένα γαϊδούρι με τη φράση «Donkey fuck the malari» και ακριβώς το ίδιο έκανα κι εγώ στο χέρι μου.  Όπως λέει ο ίδιος, τώρα πλέον είμαστε «malari brothers»…

Πως φαντάζεσαι ότι θα έχει εξελιχθεί ο χώρος του τατουάζ στην Ελλάδα σε δέκα χρόνια από σήμερα;
Το επίπεδο των καλλιτεχνών στην Ελλάδα είναι γενικά πολύ καλό, αν και πάντα υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν κακές εξαιρέσεις. Αρκετός κόσμος το βλέπει πολύ λάθος το όλο πράγμα. Αγοράζει δηλαδή ένα μοτεράκι και αρχίζει να «χτυπάει» μουτζούρες νομίζοντας ότι είναι καλλιτέχνης. Δεν μπορώ να γνωρίζω πως θα είναι ακριβώς η κατάσταση σε 10 χρόνια, αλλά δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος ότι τέτοια φαινόμενα θα εκλείψουν. Το πιο πιθανό είναι μάλιστα να αυξηθούν.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου tattoo artist;
Θα έλεγα τον Victor Portugal, χωρίς δεύτερη σκέψη. Μου αρέσει πάρα πολύ το στυλ του και είναι πολύ αναγνωρίσιμος καλλιτέχνης, περνώντας το ιδιαίτερό του χαρακτήρα στα τατουάζ που κάνει.
Raul - Open Mind Tattoo Club 
Τι σημαίνουν τα tattoo conventions για εσένα; Σου αρέσει γενικότερα η συμμετοχή σου σε αυτά;
Τα conventions μου αρέσουν πάρα πολύ. Πιστεύω ότι είναι ότι καλύτερο για έναν τατουατζή. Με άλλα λόγια θα τα χαρακτήριζα και σαν μια γιορτή του tattoo. Δυστυχώς λόγω φόρτου εργασίας και του χρόνου που πρέπει να αφιερώσω για τη διαχείριση τριών καταστημάτων μου είναι δύσκολο να ταξιδεύω στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα να ακολουθώ μόνο τις εγχώριες διοργανώσεις.

Ποια είναι τα επόμενα σου επιχειρηματικά σχέδια;
Μετά την αλλαγή τριών χώρων για τα στούντιο μέσα σε λίγους μόλις μήνες, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να ηρεμήσω λίγο. Συνεπώς τουλάχιστον για κανένα χρόνο δεν σκέφτομαι κάτι καινούργιο, παρά να μπει η δουλειά σε μια ροή και να μπορέσω με ηρεμία να απολαύσω τη δουλειά μου ως tattoo artist.

CV
Ο Raul γεννήθηκε το Άργος Ορεστικό, στην Καστοριά, αλλά πέρασε πολλά χρόνια της ζωής του στη Θεσσαλονίκη όπου πήγε γυμνάσιο. Με την τέχνη του τατουάζ ασχολήθηκε από έφηβος, καταφέρνοντας να ακολουθήσει επαγγελματικά το πάθος του. Σήμερα είναι ένας επιτυχημένος tattoo artist και ένας εξίσου επιτυχημένος επιχειρηματίας με στούντιο στην Καλλιθέα Αττικής, στην Καστοριά και στη Σαντορίνη όπου ασκεί την τέχνη του μαζί με τους συνεργάτες του.
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club
Raul - Open Mind Tattoo Club