Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014

Ο μεγαλύτερος Ελληνας εφοπλιστής και 4ος στο κόσμο !!!


aggelikousis-570

14 Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται στη λίστα των 100 ισχυρότερων παραγόντων της παγκόσμιας
ναυτιλίας με τον Γιάννη Αγγελικούση να βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Την συγκεκριμένη
λίστα επιμελείται η ηλεκτρονική ναυτιλιακή εφημερίδα Lloyd’s List.

Μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών, την πρώτη θέση –και 4η της συνολικής κατάταξης– κατέλαβε ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης, επικεφαλής της ASG. Ο κ. Αγγελικούσης ανέβηκε μία θέση σε σχέση με πέρυσι, χάρη κυρίως στη συνεχιζόμενη επέκταση του στόλου του και δη των πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου), σε συνδυασμό με την ευκολία πρόσβασής του σε τραπεζική χρηματοδότηση, χωρίς την ανάγκη εναλλακτικών μεθόδων άντλησης ρευστότητας, κυρίως μέσω ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων.

Ακολουθεί στην 11η θέση της παγκόσμιας κατάταξης ο κ. Πέτρος Παππάς, επικεφαλής της εισηγμένης Star Bulk Carriers, ο οποίος κατόρθωσε, με τη συνεργασία και της Oaktree, να ελέγχει σήμερα τον μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων, μεταξύ των εισηγμένων εταιρειών των ΗΠΑ, με συνολικά 139 πλοία. Μάλιστα, όπως δηλώνει ο ίδιος, στόχος είναι η ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση της εταιρείας με νέα πλοία.

Στην Τρίτη θέση των Ελλήνων πλοιοκτητών και 15η της λίστας, βρίσκεται η Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής του ομίλου εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών της Navios Group, η οποία συνέχισε και φέτος τη στρατηγική περαιτέρω επέκτασης και ενδυνάμωσης του στόλου της. Στην αμέσως επόμενη θέση βρίσκεται ο κ. Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής της DryShips, εισηγμένης εταιρείας φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου.

Ακολουθούν οι: Πήτερ Λιβανός (21η θέση), Γιώργος Προκοπίου (25η θέση), Θεόδωρος Βενιάμης (48η θέση), Κώστας Κωνσταντακόπουλος (50ή θέση), Νίκος Τσάκος (54η θέση), Βαγγέλης Μαρινάκης (67η θέση), Συμεών Παληός (81η θέση), Πήτερ Γεωργιόπουλος (83η θέση), Γιάννης Πλατσιδάκης - πρόεδρος της Intercargo (86η θέση) και Δημήτρης Μελισσανίδης (97η θέση).

Στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρέθηκε για το 2014 ο πρόεδρος της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, κατακτώντας την κορυφή, όχι μόνο λόγω της αυξανόμενης επιρροής της ασιατικής οικονομίας στην παγκόσμια ναυτιλία, αλλά κυρίως λόγω της επίδειξης ισχύος της Κίνας, μέσω της απόρριψης της συμφωνίας P3, η οποία θα συνένωνε τα δρομολόγια και τις παρεχόμενες μεταφορικές υπηρεσίες μιας σειράς εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κατά το πρότυπο των αερομεταφορέων), στο πλαίσιο της προσπάθειάς τους να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη και ασφαλώς να ισχυροποιήσουν τη διαπραγματευτική τους δύναμη.

Παρ’ όλα αυτά η Κίνα δεν προσέφερε την απαιτούμενη έγκριση για την εν λόγω συνένωση με αποτέλεσμα το σχέδιο να ναυαγήσει, καθώς χωρίς τη συμμετοχή της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη, δεν είχε ιδιαίτερο νόημα μια τέτοια συμμαχία.